Latvijas skolēni klases stundās pilnveidos emocionālo inteliģenci
Lai veicinātu skolēnu emocionālā intelekta attīstību, ar šo mācību gadu Latvijas skolās uzsākta sociāli emocionālās audzināšanas programma, pilsētas informācijas portālu tīklam Pilseta24.lv ziņoja projekta komunikācijas konsultante Kitija Balcere.Programma tapusi Latvijas Universitātes (LU) īstenotā atbalsta projektā skolām. Rezultātā skolēni visās klašu grupās apgūs prasmes, lai regulētu savas emocijas, veidotu pozitīvu komunikāciju ar apkārtējiem, spētu izvirzīt reālus mērķus un atbildīgi risināt problēmas.
"Šajā mācību gadā projektā iesaistītās skolas ir sākušas izmantot praktisku rokasgrāmatu klašu audzinātājiem "Sociāli emocionālā audzināšana". Pirms tam skolotāji tika apmācīti īpaši izveidoto un strukturēto audzināšanas stundu vadīšanā, lai uzsvaru uz akadēmisko prasmju attīstīšanu apvienotu ar skolēnu emocionālā intelekta pilnveidošanu", norāda LU eksperte docente Dr. psych. Baiba Martinsone.
Mācību gada laikā astoņās klases stundās skolu klašu audzinātāji pēc iepriekš izstrādātiem stundu plāniem skolēniem palīdzēs apgūt četras tēmas. Skolēni stundās iepazīst emociju veidus, to izpausmes un empātiju, emociju pašregulāciju, apgūst pozitīvus saskarsmes modeļus, mācās izvirzīt reālus un pozitīvus mērķus, kā arī mācās risināt problēmas. No pirmās līdz desmitajai klasei skolēni strādā pēc sagatavotas programmas, bet vienpadsmito un divpadsmito klašu skolēniem ir iespēja gūt pieredzi labdarības aktivitātēs, īstenojot labos darbus skolā vai citās organizācijās.
Kā Pilseta24.lv pastāstīja K.Balcere, visas audzināšanas stundas sākas ar skolēniem nozīmīga mērķa izvirzīšanu un beidzas ar atgriezenisko saiti par apgūto. Šo pieeju skolotāji izmanto arī priekšmetu stundās.
LU šo projektu īsteno sadarbībā ar sešām Latvijas augstskolām, 15 pašvaldībām, 25 izglītības iestādēm, piecām nevalstiskajām organizācijām un IZM Valsts izglītības un satura centru. Uz sarakstu