Banner 980x90

"Rimi" un "Maxima": Pēc "Elvi" un "Saules veikalu" apvienošanās konkurence pieaugs

Pēc mazumtirdzniecības zīmola "Saules veikali" pievienošanās zīmola "Elvi" franšīzei mazumtirdzniecības nozarē gaidāms konkurences pieaugums, aģentūrai LETA atzīst Latvijā lielāko tirgotāju SIA "Maxima Latvija" un SIA "Rimi Latvia" pārstāvji.

Kā norāda abu tirgotāju pārstāvji, konkurences apstākļi mazumtirdzniecības dalībnieku vidū patlaban ir ļoti sīvi.

"Maxima" veikalu pārstāvis Jānis Beseris piebilst, ka "Maxima Latvija" konkurenti nemitīgi pilnveidojas, bet "Rimi Latvia" biznesa kontroles vadītāja Kristīne Miezīte-Zeltiņa atzīst, patlaban nav arī pamata runāt par divu tirgus līderu dominanci.

"Zīmola "Elvi" veikali tāpat kā jebkurš cits mazumtirdzniecības pārtikas veikals ir "Maxima Latvija" konkurents. Īpaši to var attiecināt uz pilsētām, to mikrorajoniem vai novadiem, kuros ir mazāka koncentrācija ar dažādiem veikaliem," atzīmē Beseris.

Bet "Rimi" pārstāve prognozē, ka "Elvi" turpmāk nostiprinās savas pozīcijas, audzējot tirgus daļu un ietekmi. "Jaunās pārņemtās tirdzniecības vietas, izmantojot Elvi pieredzi un resursus, turpmāk varēs strādāt efektīvāk un piedāvājums būs konkurētspējīgāks."

Tāpēc katram tirgus spēlētājam būs jādomā par pievienotās vērtības piešķiršanu savam pakalpojumam, kā arī rūpīgu tirgus tendenču un patērētāju paradumu analīzi, akcentē "Maxima" un "Rimi" pārstāvji, piebilstot, ka konkurence ir laba ziņa pircējam, jo tā nozīmē labāku piedāvājumu, zemākas cenas un plašākas iespējas izvēlēties.

Jāatzīmē, ka "Elvi" franšīzei pievienojies mazumtirdzniecības tīkls "Saules veikali", aģentūru LETA informēja SIA "Elvi Latvija" komercdirektore Laila Vārtukapteine.

Ieskaitot "Saules veikalu" pārvaldītāju SIA "Antaris", "Elvi" franšīze apvieno 52 Latvijas mazumtirgotājus - franšīzes ņēmējus -, kam kopumā pieder 168 veikali "Elvi" visā Latvijā.

Patlaban Latvijā ir 147 trīs dažādu formātu "Maxima" veikali un 113 trīs dažādu "Rimi Latvia" pārvaldīti veikali.

"Maxima Latvija" mātesuzņēmums aplēsis, ka Latvijas veikalu tīklu apgrozījums pagājušajā gadā sasniedza 660 miljonus eiro bez PVN, kas salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu ir tikai 0,1% palielinājums.

"Maxima Latvija" apgrozījums 2013.gadā sasniedza 673,47 miljonus eiro, kas ir par 5,1% vairāk nekā 2012.gadā, kad apgrozījums bija 640,81 miljons eiro. Tikmēr par 13% sarukusi uzņēmuma peļņa - no 20,4 miljoniem eiro 2012.gadā līdz 17,74 miljoniem eiro 2013.gadā.

"Maxima Latvija" dibināta 2000.gada 29.novembrī. Kompānijas pamatkapitāls ir 4,91 miljons eiro. "Maxima Latvija" mātesuzņēmums ir Lietuvā reģistrētais "Vilniaus Prekyba UAB", kura mātesuzņēmums savukārt ir Nīderlandē reģistrētais "Lincoln Land Erste B.V.".

"Rimi Latvia" apgrozījums 2013.gadā bija 672,33 miljoni eiro, kas ir par 6,6% vairāk nekā 2012.gadā, kad apgrozījums bija 630,8 miljoni eiro. Tikmēr uzņēmuma peļņa 2013.gadā sarukusi par 4,3% - no 12,73 miljoniem eiro 2012.gadā līdz 12,18 miljoniem eiro 2013.gadā.

SIA "Rimi Latvia", kas līdz 2001.gada 1.februārim darbojās ar nosaukumu Latvijas-Polijas-Holandes kopuzņēmums SIA "Interpegro-Latvija", dibināta 1992.gada 13.janvārī. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 14 719 466 eiro. "Rimi Latvia" ir Zviedrijas mazumtirgotāja "ICA AB" meitasuzņēmums Latvijā.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)