Gulbenes novada senioru aktivitātes projektā "Senior Pass"

Neformālās izglītības gaisotnē apmācību laikā seniori novērtēja savas kompetences, paaugstināja datorprasmes, izveidoja e-portfolio (internetā pieejams instruments zināšanu, prasmju, pieredzes, vērtību un attieksmju novērtēšanai un apkopošanai), veica brīvprātīgo darbu starptautiskā un vietējā līmenī un organizēja starppaaudžu zināšanu pārneses pasākumus.
Divu gadu laikā, kopš projekta realizācijas uzsākšanas, pierādījās neformālās izglītības loma senioru-bezdarbnieku apmācībās. Dalībnieki kļuva atvērtāki, bija vieglāk iepazīties ar citiem cilvēkiem, viņi nebaidījās atzīt, ja kaut ko nemācēja. Viņi uzdrošinājās jautāt, un uz apmācībām nāca ar prieku. Senioriem tika mācīts tas, kas ir nepieciešams viņiem, nevis tas, ko kāds ir noteicis. Piemēram, ja kāds neprata ielādēt bildes no fotoaparāta datorā vai nemācēja lietot "Skype" programmu, tas viņiem tika iemācīts.
"Senior Pass" pavēra jaunas iespējas, parādīja pasauli citā gaismā. Projekts ļāva senioriem noticēt, ka nekas vēl nav beidzies, ka dzīve turpinās, un mācīties var nepārtraukti. Līdz ar pašapziņu auga arī motivācija meklēt jaunus darba ceļus.
Projekta dalībnieki atzina, ka apmācībās varēja iesaistīties vienkārši. Bija nepieciešama tikai vēlme kaut ko sākt darīt.
"Ja vien ir iespēja, iesaku arī citiem nelaist garām izdevības, bet iesaistīties šādos projektos un apmācībās. Nevajag baidīties, bet uzdrošināties! Viss notiek vienkārši un nepiespiesti. Treneres visu ļoti labi izskaidroja, parādīja, apmācīja. Pat vairākas reizes, ja tas bija nepieciešams. Nevienu brīdi neesmu nožēlojusi lēmumu piedalīties. Kad Gulbenē ieradās projekta partneri, bija iespēja satikt seniorus no citām Eiropas valstīm. Tagad man ir draudzene Francijā ar kuru turpināšu komunicēt," savos iespaidos dalās projekta dalībniece Rita Dukule no Gulbenes.
Novērtējot un analizējot projektā gaitā sasniegtos rezultātus un ietekmi (īpaši pēc senioru vērtējuma), šāda apmācību pieeja ļauj dalībniekiem veiksmīgāk iejusties grupā, ļauj atvērt apvāršņus, ļauj ieraudzīt sevi un apkārtējos kā resursu, kā arī gūt piederības un vajadzības sajūtu savai vietējai kopienai.