Gulbenē aktualizē jautājumu par pieaugušo apmācību efektivitāti

Konferences tēma un ideja tika balstīta uz Gulbenes novada domes realizētā starptautiskā projekta "Senior Pass" izveidoto alternatīvo apmācību programmu senioriem.
Diskusijā piedalījās projekta partneri no Francijas, Itālijas, Anglijas, kā arī dažādu Latvijas Republikas un Eiropas komisijas institūciju pārstāvji.
Konferenci atklāja Gulbenes novada domes priekšsēdētāja vietnieks Andis Caunītis un Latvijas Republikas 12.Saeimas deputāte, Sociālo un Darba lietu komisijas sekretāre Silvija Šimfa.
Labklājības Ministrijas Darba tirgus politikas departamenta vecākais referents Raimonds Brīdaks informēja par vecākā gada gājuma bezdarbnieka profilu Eiropā un Latvijā.
Par bezdarbnieku apmācību programmu veidošanas pamatprincipiem runāja Valda Puiše, Nodarbinātības valsts aģentūras Pakalpojumu departamenta direktora vietniece – Apmācību nodaļas vadītāja. Savukārt par pieaugušo izglītošanu – saturu un kvalitāti – informēja Baiba Bašķere, Izglītības un zinātnes ministrijas Izglītības departamenta direktora vietniece pieaugušo izglītības jomā.
Tēma "Pieaugušo un bezdarbnieku izglītošanas politikas nostādnes Eiropas Komisijas skatījumā" bija Eiropas Komisijas pārstāvniecības Latvijā Ekonomikas nodaļas ekonomikas analītiķa Mārtiņa Zemīša pārziņā.
Savukārt Mathieu Decq (projekta vadītājs, nevalstiskā organizācija "Pistes Solidares", Francija) runāja par starptautiskā projekta "Senior Pass" kontekstu, izstrādātās apmācību programmas unikalitāti, Viņu papildināja Anita Birzniece, Gulbenes novada domes Izglītības, kultūras un sporta nodaļas izglītības darba speciāliste, projekta "Senior Pass" koordinatore Latvijā.
Pēc iepriekš minēto tēmu izklāstīšanas, konferences turpinājumā tika organizēta interaktīva diskusija - jomas speciālistu, praktiķu un pakalpojumu saņēmēju viedokļu apmaiņa par pieaugušo un bezdarbnieku apmācību efektivitāti.
Jāpiebilst, ka projekta ietvaros tapa alternatīva apmācību programma senioriem (50+) "Bruno", kas iestādēm un organizācijām, kas darbojas pieaugušo apmācību jomā, var kalpot kā inovatīvs līdzeklis, kā citas pieejas paraugs, kas parāda to, ka mācīties var ar prieku, tikai ir jāmaina pieeja.